יתרונות שתיית מים

לפניך 11 יתרונות עיקריים בשתיית מים. עכשיו תוכל לומר שחשוב לשתות מים, וגם לדעת להסביר את זה!
 
  1. מחסור כרוני באספקת מים יכול לגרום לבעיות רפואיות כמו יתר לחץ דם, אסטמה, אלרגיות ואבנים בכליות. 
  2. התייבשות היא הסיבה מספר אחת למיגרנות ולצרבת.
  3. שתיית חמש כוסות מים ביום, מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס ב-45%, בסרטן השד ב-79% ובסרטן שלפוחית השתן ב-50%. 
  4. חוסר מים נחשב לאחת הסיבות העיקריות לבחילות בתקופת ההריון: סימן לצמא של האם והעובר.
  5. חשוב לזכור שגוף מיובש שואב מים מכל איבר, כולל כולם. כך, למשל, הדיסקים שמפרידים בין החוליות של עמוד השדרה מורכבים מ-75% מים. בגוף מיובש הם נאלצים לוותר על חלק מהמים והאלסטיות שלהם נפגעת. התוצאה היא שחיקת דיסקים מואצת.
  6. מחסור במים הוא הגורם מספר אחת לעייפות במהלך היום.
  7. שתיית מים משפרת את תהליכי העיכול ועוזרת למנוע עצירות.
  8. מים מהווים גורם סיכה במרפקים ובשרירים, ועוזרים להפחית התכווצויות ועייפות בשרירים. מחקרים שעקבו אחר אתלטים הראו שהתייבשות משפיעה לרעה על היכולת האירובית, הסיבולת והכוח. אפילו התייבשות מתונה יכולה להפחית 20% מהביצועים שלהם, שכן בגוף מיובש רמות החמצן בדם יורדות.
  9. שתיית מים במקום משקאות ממותקים מקטינה מאוד בעיות שיניים.
  10. שתיית מים מוסיפה לעור לחות בשכבות הפנימיות ומונעת ממנו להיראות יבש.
  11. מים מנקים את הגוף מחומרי פסולת, רעלים וחומרים שגורמים להזדקנות.

 

כמה מים מומלץ לשתות

על חולי כליות להתייעץ עם הרופא הפרטי בדבר כמות השתייה היומית. כמו כן להיזהר מדיאטות מים מטורפות שבהן "חובה" לשתות ארבעה ליטרים מים ביום בתנאי בית, מה שעלול לגרום להרעלת מים! (מהילה של מלחי הגוף בצורה מסוכנת). ככלל, אדם במשקל 60 קילו צריך לשתות שבע-שמונה כוסות מים צלולים ביום. לכל עשרה קילו  נוספים יש להוסיף כוס אחת. המים מצויים יותר בשרירים מאשר ברקמת שומן ולכן גופם של אנשים שמנים מכיל פחות אחוזי מים. מאחר שלמים תפקיד מפתח בתהליך פירוק שומנים, אנשים בעלי עודף משקל שרוצים לרזות, זקוקים ליותר מים. באופן שגרתי אנחנו מאבדים נוזלים בהזעה, בנשימה (עד שתי כוסות ביממה) ובהשתנה, ובזמן מחלה גם כשעולה חום גופנו, כשאנחנו מקיאים, או משלשלים, ולכן חשוב להתאים את השתייה לנסיבות. כך למשל פעילות גופנית מוגברת או מזג אוויר חם במיוחד מחייבים שתייה נוספת.כדי לדעת האם אתה שותה מספיק הבט בשתן שלך- צבעו צריך לנוע בין שקוף לצהבהב בהיר. אם הצבע כהה, סימן שלא שתית מספיק. לפעמים תחושת הצמא כה ירודה שהיא מתפרשת כרעב!

 

כיצד מתרגלים לשתות יותר

הרבה אנשים לא אוהבים, לא רגילים או לא מסוגלים לדבריהם לשתות מים. כולנו נולדנו עם מנגנון צמא, אבל איבדנו אותו לאורך הדרך. רבים מחכים לתחושת הצמא, ליובש בפה, כדי לשתות. אלא שפה יבש הוא סימן להתייבשות חמורה. כחלק מתהליך ההסתגלות של הגוף לשתייה בכמויות קטנות, תחושת הצמא נחלשת וגם הגיל תורם למגמה זו. כאשר מתחילים לתת לגוף כמויות שתייה מספקות, תחושת הצמא משתקמת, ובעצם ככל ששותים יותר מרגישים צמאים יותר וזה מצוין. הדרך להתרגל לשתות הרבה היא להתחיל לשתות מתוך החלטה שזה חשוב. ההרגל ייבנה עם הזמן. תוכל להתחיל מארבע כוסות ביום ולעלות בהדרגה. חשוב לפזר את השתייה לאורך כל היום כדי לאפשר לנוזלים להיספג ולא רק להיות מופרשים.

 

מה נשתה

המומלצים ביותר הם מי ברז. מערכות סינון מים ביתיות, המשתמשות בתהליך סינון של אוסמוזה הפוכה, מאבדות את מרבית המינרלים. למערכות סינון ביתיות כמו שלנו, יש פילטר פחם ואור אולטרה סגולי שהורג חיידקים, והן מנקות בעיקר חומרים אורגניים, אך מרבית המינרלים נשארים. הרתחת מי הברז גורמת לאיבוד חלק מהסידן שנמצא בהם. אגב, זו הסיבה שבקומקום שהמים בו חמים יש משקעים, בעוד שבמים המאוכסנים במקרר אין משקעי סידן.

מים קשים עדיפים על מים רכים. מי שמתקין פילטרים נגד אבנית בכניסה לביתו עדיף שיבטל אותם. מחקרים מראים שבאזורים שבהם המים "רכים", יש עשרה אחוזים יותר של תמותה ממחלות לב ויותר מקרים של יתר לחץ דם, אוסטיאופורוזיס,אוסטיארטריטיס ותת פעילות של בלוטת התריס. מים מזוקקים (להבדיל ממים מינרלים) אינם מומלצים לשתייה מלבד לתקופה קצרה של ניקוי רעלים, משום שהם סופחים מהרקמות רעלים, אבל גם מינרלים חיוניים.מרבית המשקאות הקלים מיוצרים ממים מזוקקים ולכן עניים במינרלים חיוניים! גם כאן מומלץ לקרוא את התווית של המוצר ולראות לא רק ממה הוא מורכב אלא גם מה חסר בו.

משקאות שאינם דיאטטיים מכילים סוכרים רבים ולכן פחות מומלצים, משקאות המכילים קפאין אינם מומלצים כי הם משתנים וגורמים לגוף לאבד נוזלים במהירות גדולה מדי. הם גם מגרים הפרשת אינסולין, הורמון הגורם להשמנה. משקאות אלכוהוליים ומיצי פירות מכילים הרבה סוכר ויש לצרוך אותם במתינות.
במיוחד אצל ילדים, שתיית משקאות קלים גורמת לאובדן הרצון לשתות מים. די בחוסר זמני של 2-3 אחוזים מכמות המים שבגופנו, כדי שיהיו לנו תופעות רעות ומציקות כמו: בעיות בזיכרון לטווח קצר וקושי בביצוע פעולות מתמטיות פשוטות.

לקבלת הצעת מחיר
מלא פרטים ונתקשר אליך בהקדם