ההיסטוריה שלנו

(1972) הימים ראשונים

תחילת שנות ה-70, וקיבוץ נתיב הל"ה המונה כ-160 חברים, מחליט על הקמת מפעל לזיווד אלקטרוני. בתוך שנה התנוסס בשערי הקיבוץ מבנה חדש וגדול שהתאים לצורכי המפעל וסימן את פריצת הדרך של תנ"ה (תעשיות נתיב הל"ה): הקמת מפעל המתמחה בתעשיית פח מדויקת - ייצור מסגרות מתכת להרכבת רכיבים אלקטרוניים. בימיו הראשונים שימש המפעל כקבלן משנה בייצור חלקי פח, בעיקר עבור התעשייה האווירית ואלתא. עם הזמן נוספו לקוחות נוספים, ופסי הייצור של תנ"ה סיפקו את מסגרות המתכת עבור מכשירי רדיו וקשר לצה"ל ולחברות שונות בישראל. פסי הייצור במפעל עבדו במשך שישה ימים בשבוע. לעתים על מנת לענות על הביקוש, נוספו תורנויות מיוחדות. במפעל החלו בחיפוש אחרי שווקים חדשים ולקוחות פוטנציאלים.
 
 

(1975) מעבר לייצור עצמאי

די מהר הובן כי כקבלני משנה לא ניתן להמריא, כיוון שרמת הרווחיות נמוכה. הוחלט לחפש מוצר מוגמר שניתן לייצרו במפעל ולמכור אותו בשוק. לאחר חיפושים ובדיקות הוחלט על רכישת מפעל קור ביפו, שהתמחה בייצור מכשירים לקירור משקאות. במשך כשנה הודרכו אנשי תנ"ה בייצור המכשירים: מי קור, מיצומט ושוקו חם. בהמשך קיבל המפעל אישור ספק של משרד הביטחון, וייצר עבור צה"ל מאות מי-קורים בשנה. שטח המפעל הורחב בכ-400 מטרים והוקמה מחלקת שירות. רכישת מפעל קור היוותה נקודת מפנה משמעותית בתולדות המפעל: הכניסה לתחום הקירור, תחילת העיסוק במוצרים מוגמרים, הקמת מחלקת שירות, פעילות שיווקית ואף ייצוא משחקן שולי בתעשייה הישראלית התקדמה תנ"ה למרכז הזירה.
 
 

(1977) פיתוח מכשירי קירור גדולים

עם תחילת הפעילות בתחום מכשירי המים הקרים, שאפו אנשי תנ"ה להרחיב את קהל היעד ולפתח על בסיס הטכנולוגיה שנרכשה סדרת מוצרים חדשה. באותם ימים יוצרו במפעל שלושה מוצרים בלבד, ולכן הוחלט על תהליך מואץ של פיתוח מכשירי קירור גדולים למים. המכשירים שפותחו היו מיועדים לשוק המוסדי במטרה לתת מענה לקהל משתמשים גדול: צה"ל, מפעלי תעשייה, חדרי אוכל בקיבוצים, בתי חולים, בתי ספר, אולמות ספורט ולקוחות נוספים. בתוך זמן קצר ניצבו מכשירי הקירור של תנ"ה במקומות מרכזיים ברחבי הארץ. בהתאם לקהלי יעד פותחו סוגי מכשירי שתייה שונים.
 
 

(1978) כניסה לתחום ה-UV

במפעל המשיכו כל העת לחפש תחומים חדשים, מתוך ראייה עסקית כי בתחום הקירור הגיעה החברה למיצוי הפוטנציאל. באותה תקופה נוצר קשר עם מומחים באוניברסיטת חיפה, שהעלו את רעיון פיתוח מכשיר לטיהור מים ושכנעו את הנהלת המפעל בפוטנציאל הטמון בשיטה זו. ההשקעה לא הייתה גבוהה במיוחד, ולפיכך החליטה אסיפת החברים לרכוש מהטכניון את הטכנולוגיה, ולהיכנס לתחום טיהור מים באמצעות קרינה אולטרה-סגולית להפחתת העומס הבקטריאלי. בסעיף מיוחד בחוזה שנחתם בין הטכניון לבין תנ"ה נקבע שם המכשיר החדש, תמי, על שם בתו של הפרופסור ממציא הטכנולוגיה. מכשירי הטיהור עם נורת ה-UV הראשונות הוצעו למכירה בשוק המוסדי בשנת 1978. עם הזמן התברר כי תחום טיהור המים בשוק המוסדי הוא מוגבל יחסית והנהלת תנ"ה סימנה את היעד האסטרטגי הבא: משקי הבית בישראל. במפעל החל תהליך פיתוח מכשיר טיהור מים ביתי – תמי 3, שכלל מסנן עם פחם פעיל ואת נורת ה-UV להפחתת מיקרואורגניזמים בתוך צינור נירוסטה, במעטפת ייחודית. המסנן והברז ששולבו במוצר הביתי היו מוצרים קיימים בשוק והם שולבו במערכת החדשה.
 
 

(1982) פיתוח מכשירי סודה

בתחילת שנות ה-80, החלו במפעל לעסוק גם במכשירי סודה, שעד אותה תקופה התמקד בעיקר בפיתוח מכשירים לקירור מים. במטרה להרחיב את סל המוצרים, החליטה הנהלת תנ"ה לייצר בנוסף למגוון הקיים, מכשירי סודה מסוגים שונים, ממי סודה ועד גזוזים בשלל טעמים. מכשירי הגזוז נמכרו בעיקר לקיוסקים ולחדרי אוכל גדולים במפעלים על בסיס אותה טכנולוגיה פותחו עבור פאבים מכשירים מיוחדים לבירה וליין. מכשיר ייעודי אחר פותח עבור משקה מיץ עשוי רכז פירות ומים. מכשירים אלה נמצאים עדיין בשוק, למרות שכיום תנ"ה אינה עוסקת עוד בייצורם.
 
 

(1986) הקמת מרכזי שיווק ושירות

הרצון לפרוץ לשוק הפרטי הביאה להחלטה על הקמת מרכזי שיווק ומכירות של תנ"ה ברחבי הארץ. "המפקדה" הראשונה נפתחה בשנת 1989 ברחוב כצנלסון בגבעתיים. דיילות עניינו לקוחות פוטנציאליים בשיטת טיהור המים בטכנולוגיית ה-UV. על גבי פוסטר מיוחד ניתן הסבר על חשיבות שתיית מים מטוהרים מחיידקים, הטובים לבריאות כל המשפחה. המטרה הראשונית הייתה לעורר עניין במכשיר תמי 3. בשלב שני, נשלח איש מכירות מטעם החברה לבית הלקוח להדגמת המוצר ולביצוע המכירה. בתנ"ה עבדו אז כשלושה-ארבעה אנשי מכירות, שפעלו בעיקר באזור תל אביב, לתרגול שיטת השיווק החדשה. לאחר שנתיים הוקם מרכז המכירות השני ברחוב שפע טל בתל אביב, שהציע למכירה את מכשירי קירור המים והמשקאות.
 
 

(1987) תמי4

עלויות הייצור, עיצוב המוצר, יעילות הפחתת העומס הבקטריאלי, איכות המים וטיב הקרינה, היו נושאים שעלו לדיון לאורך כל הדרך. צוות הפיתוח שקד כל העת על פיתוח הדור הבא: מכשיר תמי4 משוכלל ומתקדם. במפעל הבינו כי הטכנולוגיה הקיימת, נורה בתוך צינור נירוסטה, היא יקרה ובעייתית. הפתרון הטכנולוגי האולטימטיבי - הזרקת פלסטיק - טרם נמצא. צוות מיוחד של המפעל שקד חודשים ארוכים על פיתוח מכשיר תמי4 על בסיס חלקי פלסטיק שזכה בסופו של התהליך לאישור כפטנט בארה"ב ויצא לשוק.
 
 

(1987) הקמת תנ"ה שיווק

מכירת מכשירי תמי4 בשוק הפרטי התבצעה על ידי אנשי מכירות שעברו בין לקוחות, "מדלת לדלת", זו הייתה שיטת מכירה יקרה ומורכבת, שדרשה לוגיסטיקה יקרה והפעלת מערך מכירות והדרכה ברמה גבוהה. בהנהלת תמי4 הוחלט על הקמת חברה נפרדת לפיתוח מערך המכירות. בשנת 1987 החלה לפעול חברת תנ"ה שיווק. מהלך זה, בו רוכזה כל פעילות המכירות של מטהרי המים הביתיים בידי חברה חיצונית הקשורה בטבורה לתנ"ה, היווה קפיצת דרך משמעותית ביותר בצמיחת תמי4. ובתוך זמן קצר זינק מספר הלקוחות באופן דרסטי.
 
 

(תחילת שנות ה-90) מעבר לעצמאות ניהולית

מאז הקמתו, נוהל מפעל תנ"ה כאחד מענפי הקיבוץ. תהליך קבלת ההחלטות בחברה התנהל בהתאם למקובל בקיבוץ ודרש את אישור מוסדות הקיבוץ: סדרן העבודה, וועדת המשק, המזכירות ואסיפת
החברים. לאחר חודשים ארוכים של דיונים והתלבטויות, הוחלט על הפרדת ניהול המפעל ממוסדות הקיבוץ ועל מעבר לעצמאות ניהולית. הוקמה מועצת מנהלים ובראשה מונה יו"ר חיצוני. מפעל תנ"ה החל להתנהל כמו חברה בע"מ.
 
 

(1995) העברת הפעילות השיווקית לתנ"ה

איכות השירות היווה מאז ומתמיד ערך בעל חשיבות עליונה בתמי4. עם הגידול במספר הלקוחות נדרשה תמי4 למתן שירות מקצועי, איכותי וכולל ללקוחותיה. לשם כך, הוחלט על מעבר מערך השירות של החברה מנתיב הל"ה לאור יהודה ועל תגבור מערכת המידע הממוחשבת, גיוס טכנאי שירות מקצועיים להרכבת מכשירי טיהור המים בבתי הלקוחות. בשנת 1995 החליטה ההנהלה על החזרת פעילות המכירות של מטהרי המים הביתיים לרשותה. במשרדי החברה באור יהודה נערכו לקליטת מערך המכירות המורחב.
 
 

(2000) שינוי אסטרטגי בתחום התפעול

הצמיחה בשוק הפרטי לצד הפריצה לשווקים הבינלאומיים והמעבר לייצור כמויות גדולות חייבה רה-ארגון בכל מערכות החברה. הוחלט על שינוי אסטרטגי בתפיסה התפעולית ומעבר למבנה חדש ומשוכלל לצד התייעלות בתהליכי הייצור ושינוי במבנה הארגוני: הקמת אגף התפעול ואגף הלקוחות. המעבר למפעל החדש לווה בשינוי אופי הפעילות: במקום אולם לייצור חלקי המוצרים החל נבנה אולם הרכבה בשיטת "אדרת דג" והמפעל החל לעסוק בהרכבת מכלולים שנרכשו אצל ספקי חוץ (Outsourcing).
 
 

(2000) הבר הביתי

עם העלייה במודעות לסגנון חיים בריא וטבעי, החליטה ההנהלה על פיתוח שווקים חדשים לתמי בר. לאחר שנות פעילות מוצלחות בשוק המוסדי הוחלט על פיתוח תמי בר ביתי. במפעל שקדו על פיתוח בר המיועד לשוק המקומי והבינ"ל לכל המשפחה.
 
 

(2004) תמי בר Family

בקיץ 2004, לאחר שנים של מחקר ופיתוח, נחשף לראשונה הדור הבא של מכשירי הבר: תמי 6 (תמי בר Family) מכשיר המיקרו-בר המשוכלל בעולם. המכשיר האולטימטיבי מספק את התשובה המושלמת לצורכי הלקוחות. הוא מספק מים קרים, חמים ומטוהרים, מבוקר מחשב ומאפשר שליטה על רמות החום של המים, בעל בקרה ממרחק ופיתוחים מתקדמים נוספים. תשומת לב מיוחדת ניתנה לעיצוב מכשיר המיקרו-בר, שהוא הקטן מסוגו בעולם: רוחבו ועומקו 31 ס"מ וגובהו 36 ס"מ. התמי בר Family זוכה בפרסים יוקרתיים רבים הן בזירה המקומית והן בזירה הבינ"ל: פרס zenith למכשיר ה- POU הטוב ביותר,
2 פרסי עיצוב בינ"ל יוקרתיים – Good design award ו- Appliance design, פרס בר המים הטוב ביותר של המבחן של המדינה 3 שנים ברציפות ומדליית ארד בתחרות האפ"י למהלך השיווקי הטוב ביותר.
 


(2009) כולנו שטראוס מים

קבוצת שטראוס רוכשת באמצעות חברת הבת שלהH2Q  תעשיות מים, את תנה תעשיות (ובתוכה המותג תמי4). תנה, שמובילה את השוק בישראל ואחת מהחברות המובילות בעולם בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות לטיהור, סינון, חימום וקירור מי שתייה, לשוק הביתי והמוסדי, היא עכשיו חלק משטראוס מים העולמית. 

 

לקבלת הצעת מחיר
מלא פרטים ונתקשר אליך בהקדם